woensdag 6 mei 2015

Ontbijt...de belangrijkste maaltijd van de dag

Dat een goed ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag zou zijn heb je ongetwijfeld wel eens gehoord.
Een goed ontbijt zou onder andere zorgen voor meer energie, een stabielere suikerspiegel en betere prestaties op school of op het werk.

Een ontbijt kan naast alle gezonde voordelen ook heel gezellig zijn. 
Wie vind het nou niet leuk om eens een ontbijtje op bed te krijgen of om op zondag gezellig aan een gedekte tafel te zitten met een gekookt eitje en een croissantje. 

Hoewel ik in het weekend meestal best tijd heb voor zo'n leuk en uitgebreid ontbijt, gebeurt het maar zelden dat ik dat ook daadwerkelijk doe.
Laat staan dat ik in de ochtend goed de tijd neem voor een afwisselend ontbijtje.

Sinds ik een paar weken geleden begonnen ben met een smoothie voor het ontbijt merk ik dat ik die eerste maaltijd van de dag steeds leuker begin te vinden.
Niet alleen het experimenteren met verschillende smoothies is leuk om te doen. Ook is het leuk om te merken dat mijn smaak wat aan het veranderen is.
Waar ik voorheen toch echt een beetje honing door de smoothie heen gooide merk ik dat ik inmiddels de suikers die in het fruit zitten ruim voldoende vind.

Tijd voor wat andere experimenten.
Waar kun je de dag goed mee beginnen?
Wat zijn makkelijker en lekkere ontbijtjes en waarmee kun je, als je wat meer tijd hebt, een oogverblindend creatieve ontbijttafel in elkaar flansen?

Ik hoop het de komende tijd te gaan ontdekken en neem je graag mee in mijn zoektocht naar ontbijtinspiratie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten