maandag 11 mei 2015

Boekweitpannekoeken

Ontbijten met pannenkoeken is niet helemaal mijn ding.
Ik associeer het met kinderfeestjes, veel suiker, druipend stroop en Amerikaanse ontbijtjes.
Toch kunnen pannenkoeken heel gezond zijn. Boekweitpannenkoeken bijvoorbeeld.
Opeens kom je die overal op foodblogs tegen.
Boekweit is glutenvrij en is rijk aan o.a. koolhydraten, vezels, vitamine B1, vitamine B6 en magnesium.
Heel gezond dus.
Tijd om ook eens de proef op de som te nemen.

IngrediĆ«nten voor 2 stuks: 

50 gram boekweitmeel
1 ei
150 ml sojamelk
snufje zout

(sojamelk kun je ook door koemelk vervangen)

Meng het ei en het zout met de boekweitmeel en voeg hierna langzaam tijdens het kloppen met een garde de melk toe. Blijf roeren zodat er een gelijkmatig beslag zonder klontjes ontstaat.
Laat vervolgens een pan met wat olie flink heet worden op het vuur en en giet de helft van het beslag in de koekenpan.
Als je wilt kun je (zoals ik heb gedaan) een klein handje rozijnen op de pannenkoek strooien.
Als de bovenkant droog is kun je de pannenkoek omdraaien.

Ik heb mijn pannenkoek, nadat hij klaar was, met plakjes banaan belegd.
Op de andere pannenkoek heb ik wat honing gedaan.
De pannenkoeken waren enorm vullend. Ontbijten met pannenkoeken had ook wel iets "vrolijks" moet ik zeggen.
Maar of ik het echt lekker vond, daar kan ik geen volmondig ja op zeggen.
Boekweitpannenkoeken kan ik in ieder geval afvinken van mijn to-do lijstje.
Een tweede keer zal ik ze niet zo snel maken.
Gezien de lovende berichten op andere sites zal ik je zeker niet afraden om dit recept eens te proberen!
Eet smakelijk!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten